AIDILFITRI tahun ini tidak sama seperti tahun-tahun sebelumnya, tetapi ia bukan bermaksud orang ramai tidak boleh bergaya cantik, kata pereka fesyen di sebalik jenama Fiziwoo, Izree Kai Haffiz.

Apresiasi dan inspirasi cantik itu sendiri, menurutnya, tercapai menerusi koleksi lebaran WOO/FIZIWOO pada tahun ini yang mengangkat ilham daripada keindahan Malaysia.

“Walaupun kita tidak dapat bercuti dalam masa terdekat, kami berharap koleksi ini boleh dijadikan inspirasi bagi semua untuk bercuti di dalam negara selepas pandemik berlalu,” kata Khai bersama rakan kongsi, Hafizi Radzi Woo dalam temu bual bersama Rancak TV, baru-baru ini.

Tambah Khai, beliau berharap koleksi lebaran yang berwarna cerah dan lembut ini sedikit sebanyak dapat menceriakan masyarakat ketika menghadapi cabaran mengadaptasi dengan kelaziman baharu.

Menurut Hafizi dan Khai, koleksi busana raya itu diberi nama berdasarkan beberapa destinasi terkenal di Malaysia termasuk pulau-pulau di Pantai Timur dan barat laut Semenanjung Malaysia seperti Pulau Pangkor, Pulau Redang dan Pulau Perhentian.

Antara busana WOO/FIZIWOO lain yang boleh didapati di platform FashionValet.com, termasuklah yang diberi nama Kebaya Sipdan, Kebaya Manukan dan Kurtis Borneo.

Temu ramah bersama kedua-kedua pereka fesyen berkenaan boleh ditonton dalam rancangan Gala Aidilfitri bersama hos Asyraf Roslan dan Saraya Mia di semua saluran media sosial Rancak TV dan Facebook Astro AWANI, pada Syawal pertama dan kedua, jam 5 petang.