Tutup

Twitter ada khabar gembira buat anda yang sukakan 'benar-benar gelap'

Twitter ada khabar gembira buat anda yang sukakan 'benar-benar gelap'
Ketua Pegawai Eksekutif Twitter, Jack Dorsey mengesahkan bahawa mod gelap atau dark mode di aplikasi sosial itu sedang giat dibangunkan. - Foto REUTERS/Kacper Pempel/File Photo
KUALA LUMPUR: Berita gembira buat pengguna yang sukakan sesuatu yang gelap.

Ketua Pegawai Eksekutif Twitter, Jack Dorsey mengesahkan bahawa mod gelap atau dark mode di aplikasi sosial itu sedang giat dibangunkan.

Perbualan ini bermula apabila kolumnis Wall Street Journal, David Pierce yang kemudiannya dikicau atau tweet oleh Christopher Mims, rakan sejawatnya.

"Dalam dunia yang cerah, skrin LCD memancarkan cahaya biru, maka aplikasi perlu mempunyai mod gelap kata Pierce. Saya sangat bersetuju melainkan kita perlukan lebih banyak skrin bukan LCD," katanya.

Kemudian tweet berkenaan turut dijawab Editor Android Headline, Alex Maxham yang kecewa dengan warna biru gelap yang digunakan di aplikasi berkenaan ketika ini..

Dorsey kemudian memberitahu, dia bersetuju dan pasukannya kini sedang membangunkan mod gelap sebenar yang lebih menjimatkan bateri.




Tag: Twitter, Wall Street Journal, Android, Tweet, Jimat bateri



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.