Sementara itu, Khabib dalam kenyataannya menjelaskan mengapa dia bertindak melompat keluar gelanggang dan menyerang orang McGregor selepas memenangi pertarungan tersebut.

Menurut laporan The Independent, Khabib bertindak sedemikian kerana tidak tahan dengan provokasi keterlaluan oleh McGregor yang menyentuh soal agama, negara dan ayahnya.

Katanya, McGregor juga pernah menyerang bas yang dinaikinya di Brooklyn dan hampir membunuh beberapa orang, namun tidak dipersoalkan.

?Jadi kenapa mereka hanya bercakap mengenai saya terjun dari gelanggang? Saya telah tunjukkan rasa hormat,? katanya.

Dia bagaimanapun memohon maaf sambil mengatakan itu bukanlah dirinya yang sebenar.

?Saya ingin memohon maaf kepada Suruhanjaya Atlet Nevada. Ini bukanlah sisi saya yang terbaik,? katanya lagi
Sementara itu, Khabib dalam kenyataannya menjelaskan mengapa dia bertindak melompat keluar gelanggang dan menyerang orang McGregor selepas memenangi pertarungan tersebut. Menurut laporan The Independent, Khabib bertindak sedemikian kerana tidak tahan dengan provokasi keterlaluan oleh McGregor yang menyentuh soal agama, negara dan ayahnya. Katanya, McGregor juga pernah menyerang bas yang dinaikinya di Brooklyn dan hampir membunuh beberapa orang, namun tidak dipersoalkan. ?Jadi kenapa mereka hanya bercakap mengenai saya terjun dari gelanggang? Saya telah tunjukkan rasa hormat,? katanya. Dia bagaimanapun memohon maaf sambil mengatakan itu bukanlah dirinya yang sebenar. ?Saya ingin memohon maaf kepada Suruhanjaya Atlet Nevada. Ini bukanlah sisi saya yang terbaik,? katanya lagi