LONDON: Meskipun pernah dilaporkan hubungan mereka renggang sebelum ini, Putera William dan adiknya, Putera Harry kembali bersatu apabila dilihat berarak beriringan menuju ke Westminster Hall dari Istana Buckingham, London bagi mengiringi jasad nenda mereka Ratu Elizabeth II.

Memetik laporan People, jasad Ratu Elizabeth akan disemayamkan selama empat hari di Westminster Hall sebelum dimakamkan di sebuah gereja kecil Raja George VI di Istana Windsor, Berkshire, Isnin depan.

Turut dilihat, Permaisuri Camilla, Puteri Wales, Kate Middleton dan Duchess of Sussex, Meghan Markle, yang mengekori perarakan menuju ke Westminster Hall menaiki kereta.

Kemangkatan Ratu | Ratu Elizabeth II ditempatkan di Westminster Hall


Perarakan turut disertai anak-anak mendiang Ratu Elizabeth II yang lain termasuklah Puteri Anne dan suami, Sir Tim Laurence, Putera Andrew dan Putera Edward.

Perarakan itu juga disertai petugas-petugas Istana Buckingham.

Sabtu lalu, Putera Harry dan Meghan Markle menyertai Putera William dan isterinya, Kate Middleton bertemu dengan rakyat jelata yang hadir membanjiri pekarangan Istana Windsor bagi menzahirkan rasa sedih susulan kemangkatan Ratu mereka itu . - Agensi