SHAH ALAM: Kemunculan pengacara Indonesia, Rina Nose diatas pentas Big Stage 2023 mungkin menjadi satu sebab mengapa rakyat Malaysia akan menunggu kemunculannya bersama Lina Pom Pom (Elly Mazlein) setiap Ahad.

Mana tidaknya kekecohan dua pengacara ini dilihat mampu menggamatkan suasana sepanjang program ini berlangsung pada malam Ahad.

Tetapi biasalah, sebagai seorang pengacara yang mengendalikan acara besar, apa sahaja yang dibuat mesti akan diperhatikan oleh netizen.

Baik atau buruk, mereka akan memberikan pandangan mereka melalui sosial media.

Namun, Rina yang juga merupakan pelawak dari Indonesia tidak berkecil hati dengan pandangan yang dilemparkan oleh netizen untuk kemunculan pertamanya di pentas itu.

Baginya ada yang suka dan tidak suka sudah menjadi lumrah dalam kehidupan.

“Kalau di studio, saya rasa semua disini terhibur tetapi kalau di media sosial (Twitter) seperti biasa ada yang suka dan tidak suka tapi itu biasakan, jadi bukanlah satu masalah yang besar,” kata Rina pada sidang media Konsert Big Stage minggu pertama.

Rina turut mengakui bahawa dia sangat senang bekerja bersama Elly lebih-lebih lagi mereka berdua mempunyai banyak persamaan.

“Kami sentiasa berbincang apabila kami nak lakukan sesuatu, namun banyak yang terjadi adalah spontan dan kami berdua tidak mempunyai masalah untuk itu.

“Lagi pun sejak bertemu dengan Lina, kami sentiasa bersembang dan kami lihat kami mempunyai banyak persamaan maka saya sangat senang bekerja dengannya,” tambahnya.

Rina juga mengakui mempunyai beberapa masalah untuk memahami konteks bahasa namun dia akan berusaha untuk memberikan yang terbaik dan cuba membawa kelainan setiap minggu bersama Lina.



Rina dan Lina akan mengendalikan konsert mingguan Big Stage selama 10 minggu.

Sebelum ini, nama pengacara Indonesia, Rina Nose menjadi sebutan peminat-peminat Malaysia apabila videonya meniru selebriti Indonesia tular di media sosial dan mendapat respon yang sangat positif.

Program yang dikendalikan oleh Elly Mazlien dan Rina Nose ini bersiaran secara langsung selama sepuluh minggu di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) pada setiap Ahad, jam 9 malam dan disiarkan secara langsung menerusi saluran Astro Ria dan Astro Ria HD.