PENYANYI tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza tidak lagi berdiam diri malah terus memberi amaran kepada peniaga dalam talian supaya tidak menggunakan gambarnya untuk melariskan jualan.

Kata Siti Nurhaliza, dia perlu bertegas kali ini kerana ia turut melibatkan foto bersama suaminya, Datuk Seri Mohd Khalid Jiwa.

“Bila saya diam, makin rancak mereka menyebarkan perniagaan yang tak melibatkan saya atau suami. Gambar saya dan suami dipaparkan dalam iklan perniagaan serta testimoni juga.

“Saya dah banyak kali hadapi perkara ini, pesan saya, berniagalah cara yang betul. Jangan mengambil kesempatan ke atas orang lain,” katanya.

Pelantun lagu "Percayalah" itu berkongsi luah kemarahannya itu dalam sebuah entri Instagram semalam.

Menerusi hantaran sama, Siti memuat naik tangkap layar gambar dia bersama suami yang disalah guna peniaga yang menjual produk rambut.

Pesan Siti lagi, semua peniaga harus jujur dalam perniagaan dan tidak sepatutnya menipu pelanggan dengan testimoni palsu.

“Kepada anda yang ada membaca, membeli atau terlihat iklan-iklan sebegini, saya ingin menjelaskan bahawa saya dan suami tidak ada kena mengena dengan produk mereka.

“Berniagalah untuk mencari keberkatan dan bukan untuk melariskan produk dengan menggunakan iklan palsu.

“Saya harap kita sebagai pengguna akan lebih peka dengan iklan-iklan seumpama ini,” jelasnya lagi.




*Artikel asal disiarkan di Gempak