PELAKON Datuk Fizz Fairuz atau nama sebenarnya, Mohd Fairuz Zainal Abidin mendedahkan sukar untuk dirinya mendapatkan tawaran sebagai pelakon utama.

"Sekarang ini, stesen televisyen lebih memandang kepada rupa dan pengikut di laman Instagram yang ramai sebagai kriteria untuk menjadi pelakon utama.

"Bukan saya seorang yang berpendapat sebegitu tetapi ramai lagi. Apabila ada golongan artis bersuara tentang ini, akan digam oleh stesen televisyen tersebut," katanya.

Tambah Fizz, dia terfikir mengapa sebelum ini stesen televisyen boleh menitikberatkan mengenai pelakon yang bakal menerajui industri seni sedangkan situasi sekarang lebih kepada tangkap muat sahaja.

"Saya pernah sedih apabila melihat keadaan industri kita tetapi saya faham dengan situasi ini kerana stesen televisyen perlu mengikut permintaan penonton serta pihak lain," katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Fizz sedang menjalani penggambaran drama Jodoh Jodoh Anisa yang menampilkan barisan pelakon seperti Izara Aishah, Sharnaaz Ahmad, Awal Ashaari dan ramai lagi.

Teks: Noor Zulaikha Yusof