PELAKSANAAN Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 2.0 tidak mematikan semangat dan perancangan artis muda, sebaliknya ada yang menggunakan masa yang ada untuk berkreativiti mencipta lagu baru.

Bagi penyanyi muda popular Aina Abdul, beliau mendedahkan akan melancarkan single baharu Februari nanti.

“Ada beberapa lagu baharu yang Aina jadualkan untuk 2021. Walaupun PKP ketika ini, sama ada ia akan diteruskan atau dihentikan, saya tetap akan lancarkan lagu baharu pada masa-masa akan datang.

“Terbaharu, saya akan melancarkan single baharu Februari depan dan saya sangat teruja untuk melancarkan lagu baharu ini kerana ia amat istimewa buat saya.

“Lagu itu amat bermakna buat saya. Untuk perancangan seterusnya, kita akan tengok balik. Tetapi buat masa ini, saya akan terus menghiburkan peminat di media sosial,” katanya.

Aina ditemu bual dalam segmen Selebriti Selasa menerusi AWANI Pagi hari ini.


Pada masa sama, Aina akui sepanjang PKP adalah tempoh sukar buat industri hiburan namun ia bukan halangan untuk mencuba peluang baharu dengan kemahiran sedia ada.

“Bagi saya, ini peluang buat saya. Namun terpulang kepada individu masing-masing untuk lakukannya. Contohnya saya mengejar kelas vokal dan ia adalah satu cara baik untuk jana pendapatan lebih.

“Jadi untuk cuba kemahiran baharu itu terpulang kepada setiap artis di luar sana, cari jalan terbaik untuk jana pendapatan pada waktu sukar ini,” jelasnya.


Malah, beliau menyarankan agar anak muda terus mengejar impian walaupun di saat negara berdepan PKP2.0.

Tonton temu bual penuh bersama Aina Abdul dan Naim Daniel dalam segmen Selebriti Selasa menerusi AWANI Pagi di bawah;


AWANI Pagi: Survival artis muda saat pandemik dan PKP