PELAKON terkenal, Puteri Sarah Liyana nekad untuk meneruskan saman terhadap bekas menantu Kazar iaitu Wiwi Darvinda Mazwena Mazlan agar perkara seumpama seperti ini tidak lagi berulang.

Ujar Puteri Sarah, dia sudah menjalani kehidupan yang tenang dan gembira selepas bercerai dengan Syamsul Yusof pada 14 Jun lalu. Namun 'gangguan' daripada pihak sana masih lagi berlanjutan.

"Saya tahu ada yang cakap saya tak habis-habis (bersuara), bukan saya yang tak habis-habis, pihak sana yang tak habis-habis. Ikutkan saya dah penat dan dah malas nak lalui semua ini.

"Jadi saya harap tindakan saman ini akan menutup semuanya dan tidak ada lagi gangguan selepas ini," jelasnya.

Sarah berkata demikian ketika ditemui pada sesi sidang media Teater Muzikal Kanak-Kanak Pak Pandir dan Labu Ajaib di Seputeh, Kuala Lumpur.

Tambah Sarah, individu terbabit bukan hanya menulis mengenai dirinya tetapi turut membabitkan keluarga, anak-anak dan Syamsul.

Meskipun individu terbabit mendakwa meletakkan tetapan tulisan itu buat rakan rapat, namun ia telah 'bocor' di media sosial dan dikongsi oleh beberapa netizen menerusi mesej peribadi kepadanya.

"Bila kongsi di media sosial memburukkan kita, secara tidak langsung menjatuhkan maruah dan telah memfitnah kita. Jadi saya tak mahu ia terus berlarutan.

"Saya juga terus menghubungi Syamsul untuk meminta pandangannya dan dia kata, terpulanglah apa yang saya nak buat. Jadi saya rasa ini (saman) adalah tindakan yang terbaik," katanya.

Sementara itu, ditanya sama ada dia akan menarik semula saman sebagaimana yang pernah dilakukan terhadap Ira Kazar sebelum ini, Sarah berkata, kali ini dia nekad dengan pendiriannya.

“Kali ini saya memang buat betul-betul dan tak akan tarik semula. Saya tarik saman terdahulu kerana saya dan Syamsul mencapai kata persetujuan supaya kami boleh hidup dengan tenang dan jalani kehidupan masing-masing.

“Tetapi bila semuanya telah selesai, masih ada lagi yang timbul. Jadi kita buka semula.

"Individu tersebut ada ajak untuk bertemu, tetapi saya serah kepada peguam untuk uruskan. Takut jika cakap secara peribadi, timbul isu lain pula,” jelasnya.

Dalam pada itu, berkongsi penglibatannya dalam teater muzikal Pak Pandir dan Labu Ajaib, ibu kepada dua orang cahaya mata ini akan membawakan watak antagonis bernama Ratu Sukma.

"Ikutkan saya sudah sebulan bercuti dan ini adalah projek teater kedua buat saya. Memandangkan projek akhir saya iaitu drama Hijrah Jannah saya telah bawa watak antagonis, jadi momentum itu masih ada dan saya teruskan dalam teater ini nanti," kongsinya.

Teater yang bakal dipentaskan di Istana Budaya pada 13 hingga 15 Oktober itu turut dijayakan oleh Janna Nick, Bell Ngasri, Noreen Iman, Aya Amiruddin, Naque Ariffin dan ramai lagi.

- Sinar Harian