PELAKON Puteri Sarah tidak berfikir panjang apabila pihak produksi menawarkannya untuk memegang watak seorang perampas suami orang dalam siri terbaharu Hijrah Jannah.

Menurut Sarah, watak bernama Munirah yang dijayakannya itu merupakan watak antagonis dan dia berpendapat kepelbagaian pemilihan watak amat bersesuaian untuk perkembangan kariernya sebagai pelakon.

Puteri Sarah berkata dia terus bersetuju untuk menjayakan watak itu kerana ia dapat mencabar kredibilitinya sebagai pelakon. - Gempak



“Ketika saya ditawarkan untuk memegang watak Munirah, saya tidak berfikir panjang. Saya terus bersetuju untuk jayakan watak ini sebab ia dapat mencabar kredibiliti saya sebagai pelakon.

“Alhamdulillah, semasa saya jayakan watak Umairah dalam Andai Itu Takdirnya saya terima maklum balas positif, jadi kali ini saya nak cuba watak lain berbeza pula,” katanya kepada Gempak.

Puteri Sarah berkata demikian ketika ditemui pada majlis sidang media drama bersiri Hijrah Jannah di Dadi Cinema, Pavilion Kuala Lumpur semalam.

Ditanya bagaimanakah dia menjayakan watak yang berkait rapat dengan dirinya, Sarah berkata, apabila dia berada di depan kamera, segala masalah peribadi akan ditolak tepi.

“Sebagai seorang pelakon, saya akan tolak tepi segala masalah peribadi apabila sudah masuk set penggambaran. Ketika penggambaran Andai Itu Takdirnya pun saya sedang melalui masalah tetapi saya tetap berikan komitmen dengan melupakan seketika masalah peribadi.

“Saya faham orang akan persoalkan kenapa saya bawa watak perampas. Tapi saya rasa watak ini menarik. Tak tahu kenapa saya seronok bawa watak perampas. Jadi, kenapa tidak?” katanya lagi.

Barisan pelakon hadir pada majlis sidang media drama bersiri Hijrah Jannah di Dadi Cinema, Pavilion Kuala Lumpur semalam. - Gempak



Selain Puteri Sarah, Hijrah Jannah turut dibintangi oleh teraju utama, Remy Ishak dan Daniella Sya. Selain itu, siri arahan Feroz Kader ini turut dijayakan oleh Ezaidi Aziz, Khalidah Atlibah, Daniel Fong, Angeline Tan dan Kenji Sawahi.

Hijrah Jannah akan ditayangkan pada setiap hari Isnin hingga Jumaat bermula 5 Jun 2023, jam 6.00 petang secara eksklusif melalui saluran Astro Ria (104) serta turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.  -- Gempak