SEORANG pengawal keselamatan di Sekolah Dato' Abdul Razak (SDAR) di sini tidak sempat ke tempat kerjanya itu selepas maut dalam kemalangan di Jalan Sungai Gadut berhampiran sekolah berkenaan, pagi Isnin.

Ketua Polis daerah Seremban, Asisten Komisioner Nanda Maarof berkata, motosikal jenis Yamaha Y15ZR ditunggang Nor Azeman Ismail, 53, bertembung dengan kereta Proton Wira yang dipandu lelaki berusia 62 tahun.

"Berdasarkan siasatan, mangsa dari Senawang menuju ke arah Rantau seorang diri untuk ke tempat kerja dan apabila tiba di lokasi kejadian, sebuah kereta Proton Wira datang dari arah bertentangan dipercayai telah hilang kawalan dan terbabas masuk ke laluan mangsa.

"Kereta berkenaan kemudiannya melanggar mangsa di bahagian hadapan menyebabkan mangsa jatuh di atas jalan raya," katanya dalam satu kenyataan pada Isnin.

Jelas Nanda, mangsa cedera parah di bahagian kepala dan disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian, manakala pemandu kereta luka pada bahagian tangan kanan.

"Mayat mangsa dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Tuanku Jaafar Seremban untuk bedah siasat.

"Kes seterusnya disiasat dibawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan siasatan lanjut masih dijalankan," katanya. -- Sinar Harian