KUALA LUMPUR:Menteri Wilayah Persekutuan Tan Sri Annuar Musa sedia memberi kerjasama kepada pihak polis susulan dakwaan beliau tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) apabila menghadiri satu jamuan baru-baru ini.

"Ia (siasatan) harus berjalan, jangan ada layanan dua darjat, kalau ada aduan perlulah disiasat dan dapatkan apa yang sebenarnya berlaku," katanya ketika ditemui pemberita selepas menyerahkan bantuan di Chow Kit di sini hari ini.

Katanya beliau difahamkan polis telah memanggil pihak penganjur majlis berkenaan untuk memberi keterangan serta membantu siasatan berhubung perkara itu, dan beliau turut meminta masyarakat menyerahkan perkara itu kepada pihak berkuasa serta berhenti membuat spekulasi.

Sebelum ini tular di media sosial gambar Annuar bersama beberapa individu duduk di meja sambil menikmati jamuan tanpa penjarakan fizikal di sebuah majlis, Sabtu lepas.

Terdahulu, Annuar menyerahkan bantuan barangan keperluan sumbangan Yayasan Wilayah Persekutuan kepada peniaga, Saniah Taib, 55, yang menyara anak orang kurang upaya (OKU).

BACA: Polis siasat Annuar Musa didakwa tidak patuh SOP

Nasib Saniah mula mendapat perhatian warga maya susulan kisahnya yang perlu mengusung anak OKU ke merata tempat sekitar Chow Kit dan Jalan Tunku Abdul Rahman ketika menjaja barang permainan demi mencari rezeki, menjadi tular di media sosial.

Annuar berkata pihak kementerian akan segera membantu Saniah mendapatkan tempat tinggal yang lebih selesa.

-- BERNAMA