KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sedia menjalankan tugas sebagai Pengerusi Majlis Pemulihan Negara (MPN) bertaraf Menteri secara sukarela tanpa apa-apa imbuhan.

Menurut beliau, kepercayaan yang diberikan oleh kerajaan merupakan amanah untuk beliau meneruskan segala usaha dan perancangan yang dimulakan sebelum ini bagi memulihkan negara daripada kesan wabak COVID-19.

"Saya berbesar hati menerima pelantikan ini dan akan menjalankan tugas secara sukarela tanpa apa-apa imbuhan.

"Saya dan anggota Majlis Pemulihan Negara akan berperanan membantu YAB Perdana Menteri dan kerajaan pimpinan beliau membawa Malaysia melalui fasa-fasa pemulihan sepertimana yang telah digariskan dalam Pelan Pemulihan Negara.

"Ini termasuk menyokong pelaksanaan Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan, memudah cara pembukaan sektor-sektor ekonomi, sosial, pendidikan dan keagamaan serta mewujudkan kesedaran masyarakat terhadap pematuhan kepada norma baharu kehidupan selaras dengan peralihan pengurusan COVID-19 yang akan memasuki fasa endemik," katanya dalam kenyataan yang dikongsi di media sosial beliau hari ini.

BACA: Muhyiddin dilantik Pengerusi Majlis Pemulihan Negara bertaraf Menteri - KSN

Justeru, Muhyiddin komited memanfaatkan segala pengalaman yang ada selain mengharapkan sokongan semua pihak dalam semangat Keluarga Malaysia bagi memastikan matlamat melindungi nyawa, menjamin kelangsungan hidup dan memulihkan negara akan mencapai kejayaan.

Dalam masa sama, Ahli Parlimen Pagoh itu mengucapkan terima kasih kepada Jemaah Menteri, khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob atas pelantikan itu.

"Saya juga menjunjung kasih kepada Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang telah memperkenankan pelantikan saya," katanya.

 
Sumber Facebook ts.muhyiddin