KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan (KKM) sedang menambah baik dan memperkukuh aplikasi MySejahtera susulan beberapa aduan berkait aplikasi tersebut.

Timbalan Menteri Kesihatan I, Datuk Dr Noor Azmi Ghazali berkata pihaknya mengakui wujud beberapa permasalahan menerusi aplikasi MySejahtera yang telah menyebabkan kekeliruan dalam kalangan penggunanya.

Antaranya, berkait aduan berkenaan bakal penerima dos penggalak vaksin COVID-19 yang menerima janji temu di klinik yang tidak beroperasi pada hari atau waktu tertentu.

"Apa yang kadang-kala berlaku adalah, apabila janji temu telah diberi, namun pihak klinik tidak beroperasi.

"Sudah tentu pasukan MySejahtera dan KKM tidak dapat menelefon semua, lantaran terdapat beribu klinik.

"Adalah menjadi tanggungjawab juga di pihak yang akan menyediakan suntikan vaksin ini, iaitu klinik, untuk memberitahu kepada pihak berkenaan bahawa klinik tersebut tidak dapat dibuka atau dibuka pada waktu tertentu.

"Kita (KKM) harap perkara ini akan diperbaiki segera dan kita akui berlaku kekeliruan dan sebagainya," ujarnya di Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian kepada soalan tambahan Cha Kee Chin (PH-Rasah) yang mengemukakan permasalahan penduduk dikawasannya yang keliru dengan janji temu dos penggalak COVID-19.