KULIM: Dua bayi dan dua wanita serta tiga kakitangan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) nyaris maut apabila ambulans dinaiki terbabit kemalangan dengan sebuah kereta di Simpang Empat Kulim Hi-Tech, pada Rabu.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.40 pagi itu ambulans dipercayai datang dari Klinik Kesihatan Padang Kulim dan sebaik tiba di lokasi kejadian sebuah kereta Proton Persona dalam keadaan laju lalu merempuh bahagian sisi ambulans.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Kebombaan dan Penyelamat, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Mohamadul Ehsan Mohd Zain berkata, sebaik menerima panggilan berhubung kemalangan itu pada jam 10.53 pagi sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kulim Hi-Tech dikejarkan ke lokasi kejadian.

Katanya, sebaik tiba terdapat tujuh orang dalam ambulans iaitu dua bayi dan dua wanita serta tiga kakitangan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Seorang lagi adalah wanita berusia dalam lingkungan 50-an yang terperangkap di dalam kereta Proton Persona.

Katanya, ketiga-tiga kakitangan KKM itu serta dua wanita berkenaan cedera ringan manakala kedua-dua bayi itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Mohamadul Ehsan berkata, kesemua mangsa yang cedera di hantar ke Hospital Kulim untuk rawatan lanjut.