KUALA LUMPUR : Pihak media hari ini terus 'berkampung' di pekarangan Institut Jantung Negara (IJN) di ibu negara bagi memantau perkembangan terkini membabitkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang sedang menerima rawatan di Unit Rawatan Koronari (CCU).

Kehadiran puluhan petugas media sejak semalam di ruang luar institut itu turut menjadi perhatian masyarakat umum yang berada di sekitar kawasan tersebut, terutamanya yang sama-sama menantikan khabar atau kenyataan baharu daripada pihak IJN atau dari kalangan ahli keluarga Tun Mahathir.

Sehingga tengah hari tadi, keadaan di pekarangan tersebut masih lagi sama seperti semalam tanpa sebarang kenyataan dikeluarkan daripada mana-mana pihak.



BACA: Tun Mahathir stabil, beri respons baik kepada rawatan lanjutan - Marina Mahathir

Menerusi Setiausaha Politiknya, Abu Bakar Yahya pada pagi ini, berharap agar orang ramai terus mendoakan kesihatan Tun Mahathir.

Pihak IJN juga tidak membenarkan pengamal media mendekati atau memasuki kawasan IJN sekalipun ada dalam kalangan wartawan dan jurukamera ingin menggunakan tandas di situ dan hanya membenarkan mereka kekal menunggu di luar.