Seorang pemandu sempat menyelamatkan diri sebelum kenderaan yang dipandunya terbakar akibat dirempuh oleh sebuah kenderaan yang datang dari arah bertentangan di Jalan Bau-Serikin awal pagi Ahad.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Sarawak, Supritendan Alexson Naga Chabu berkata dalam kejadian 3.20 pagi itu, mangsa yang berusia 54 tahun itu dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Krokong, Bau.

“Tiba-tiba sebuah kenderaan yang dipandu seorang lelaki berusia 41 hilang kawalan lalu masuk ke lorong bertentangan sebelum merempuh kenderaan yang dipandu oleh mangsa.

“Akibat daripada pelanggaran itu, kereta mangsa telah terbakar, bagaimanapun mangsa sempat keluar menyelamatkan diri dan mengalami luka di lutut kiri selain menerima enam jahitan serta terseliuh di bahu kiri,” katanya dalam kenyataan di sini.

Alexson berkata, manakala seorang lagi mangsa mengalami kecederaan parah yang retak di bahagian tulang dagu serta pendarahan dalam kepala.

“Mangsa yang tidak sedarkan diri telah dirawat di Hospital Bau sebelum dirujuk ke Hospital Umum Sarawak, namun disahkan meninggal dunia pada jam 8.30 pagi tadi,” katanya.