Sime Darby Auto Connexion (SDAC) hari ini mengumumkan pengenalan model Ford Kuga Edisi Khas. Ia boleh didapati untuk masa terhad hanya di bilik-bilik pameran Ford di seluruh negara pada harga RM168,888 seunit, di atas jalan termasuk insurans.

Ford Kuga Edisi Khas yang cukup bergaya ini didatangkan dengan pelbagai ciri tambahan yang nyata tiada tandingannya dalam segmen SUV, antaranya termasuklah:
Ford Kuga Edisi Khas ini juga datang dengan warna hijau tersendiri. Untuk pacuan, ia masih lagi dikuasakan enjin 1.6L EcoBoost yang mampu menghasilkan kuasa mencecah 177hp dan tork 240Nm.

Kuga telah menerima penarafan lima bintang oleh pihak Euro NCAP selepas memperoleh skor perlindungan keseluruhan sebanyak 88 peratus, markah tertinggi setakat ini untuk sebuah SUV kompak.

Untuk ketenangan minda para pelanggannya, Ford Kuga Edisi Khas hadir bersama Pelan Servis Lanjutan (ESP). ESP Ford adalah program penyelenggaraan selama 3 tahun atau perbatuan sejauh 60,000km yang meliputi kos alat ganti dan buruh secara percuma.

Sebagai tambahan kepada pemeriksaan rutin dan servis penyelenggaraan, ESP Ford turut melibatkan penggantian percuma untuk sejumlah barangan terpilih seperti palam pencucuh, penyerap hentak, tali sawat enjin, pad brek dan bilah penggilap cermin.