Kumpulan Wang Persaraan (Diperbadankan) (KWAP) menyambut baik usaha kerajaan dalam memperkasakan rakyat untuk lebih celik teknologi selari dengan anjakan paradigma nasional melangkah ke era revolusi perindustrian 4.0 (IR4.0) yang mencarta laluan Malaysia ke arah negara maju dan berpendapatan tinggi.

Dalam usaha itu KWAP, telah melancarkan aplikasi MyPesara yang berwajah baharu bertujuan membantu anda dalam persediaan untuk melangkah ke alam persaraan.

Bagi anda yang telah bersara, aplikasi ini memberi informasi berguna untuk menikmati alam persaraan dengan lebih produktif pada bila-bila masa dan di mana jua anda berada.

MyPesara mempunyai komponen yang komprehensif dalam membantu pengguna untuk merancang persaraan serta memantau status kesihatan dalam mengekalkan gaya hidup yang sihat disamping menambah baik perkhidmatan mereka kepada para pesara.

Aplikasi MyPesara kini mempunyai kemudahan perancang kewangan dan penjagaan kesihatan untuk para pengguna terutama golongan pesara.

Selain itu, turut diperkenalkan kemudahan senarai talian kecemasan dan lokasi hospital, balai polis dan balai bomba yang berdekatan serta ciri SOS baharu yang dicipta semuanya untuk kemudahan para pesara.


MyPesara juga memperkenalkan program manfaat yang pertama seumpamanya yang menawarkan produk dan perkhidmatan khusus untuk pesara dan para pengguna.

Tawaran dan diskaun daripada rakan-rakan niaga terpilih seperti, Celcom, Domino’s Pizza, Farmasi Alpro, Institut Jantung Negara (IJN), KPJ Sentosa, KPJ HealthShoppe, MyNEWS.com dan Mydin.

Rakan strategic AKPK memberi informasi berkenaan perancangan kewangan, KPJ Healthcare memberi tips penjagaan kesihatan manakala syarikat e-hailing Grab dan Hire.Seniors membantu memberi peluang pekerjaan kepada para pesara.

Jangan lepaskan peluang untuk anda merancang masa hadapan persaraan anda dengan lebih bermakna dengan aplikasi MyPesara.

Anda boleh muat turun aplikasi MyPesara di Google Play Store atau Apple App Store secara percuma!