KUALA LUMPUR: Tiba sahaja Syawal, pasti ramai yang menantikan iklan Raya paling best daripada syarikat terkemuka. Paling yang dinanti sudah tentu mesej yang mahu diketengahkan kepada penonton.

Yang penting, tak lengkap iklan Raya kalau tiada mesej air mata di pertengahan jalan cerita. Ada yang betul-betul mencuit hati tak kurang juga menyentuh hati. Kami senaraikan beberapa iklan Raya menarik pada tahun ini!



Masa Ayah – ACS Car Service

Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah…sepanjang hayat kekal bersama, Lakonan hebat pelakon veteran Wan Maimunah yang boleh menitiskan air mata sesiapa menontonnya. Terus teringat ayah di kampung halaman!



Panorama Abah Den – Etiqa Raya

Kebiasaannya pulang beraya ke kampung tetapi lain pula bagi Jamal, tahun ini dia nekad bawa abah beraya di Kuala Lumpur. Tapi disebabkan abah yang suka merakam pemandangan ibu kota, Jamal ‘naik hantu’ dibuatnya! Persoalannya kenapa abah buat demikian, rakaman video itu untuk siapa agaknya?



Al-Kisah Malam Raya – Takaful Malaysia

Lakonan mencuit hati dari Ropie dan Amy Mastura yang dalam perjalanan pulang ke kampung halaman. Disebabkan lebuh raya sesak, mereka ambil keputusan untuk menggunakan jalan alternatif. Bermula dengan penampakan Volkswagen lama kuning dan tetamu tidak diundang, pelbagai kejadian aneh berlaku selepas itu.



Salah Siapa- Bank Simpanan Nasional

Lain disuruh, lain yang dibuatnya. Siapa buat mak menangis tahun ni, along, angah atau adik? Bila mak minta semperit, almond London yang dibawa pulang, mak minta warna tema pink, pandai-pandai si adik tukar tema. Salah siapa agaknya? Nak tahu kesudahannya? Kena tengok sampai habis!



Pertemuan Dua Hati – Astro

Kasih sayang tidak mengenali warna! Berdasarkan kisah benar Chee Hoi Lan, 83 tahun, yang membesarkan Rohana Abdullah, 23 tahun, sejak bayi sehingga dewasa dengan penuh didikan agama dan kasih sayang walaupun berbeza bangsa dan agama. Chee Hoi Lan dianugerahkan Tokoh Maulidur Rasul 2022 di atas pengorbanan dan keterbukaan hatinya.