KUCHING: Jenazah anggota Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang maut dalam insiden tembakan di Kem Skuadron 330 TUDM Kuching di Kota Samarahan selamat tiba di rumah kediaman keluarganya di Kampung Siniawan Lot, di sini, kira-kira jam 1 pagi tadi.

Sebelum itu, jenazah Koperal Udara Sharif Mohd Siddiq Al-Attas Wan Sabli, 29, dibawa keluar dari rumah mayat pada jam 12.15 pagi dan meninggalkan pekarangan Jabatan Forensik Hospital Umum Sarawak menggunakan van jenazah TUDM pada jam 12.30 pagi.

Prosedur bedah siasat sebelum itu berlangsung kira-kira lapan jam.

Jenazah dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Melayu Siniawan pada jam 9 pagi.

Allahyarham merupakan mangsa yang pertama ditembak dan cedera parah dalam insiden pada 7.15 pagi 13 Ogos lalu di Balai Pengawal Handau SSN 330 TUDM Kota Samarahan.

Allahyarham kemudiannya sempat memandu kenderaan sendiri untuk mendapat rawatan segera di Rumah Sakit Angkatan Tentera (RSAT) di dalam kem berkenaan.

Beliau kemudian dikejarkan ke Pusat Jantung Hospital Umum Sarawak Kota Samarahan, sebelum meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan.

Allahyarham  merupakan anak kedua daripada tujuh adik-beradik dan meninggalkan seorang isteri dan tiga anak.

Allahyarham telah berkhidmat dengan TUDM selama kira-kira 12 tahun dan sebelum ini pernah bertugas di Kem Kepala Batas, Kedah, sebelum dipindahkah di TUDM Kota Samarahan lebih dua tahun lalu.