Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengedarkan sampul angpau secara percuma sempena Tahun Baharu Cina yang akan disambut masyarakat Cina pada 8 Februari ini.

"Sambutan Tahun Baharu Cina akan tiba tidak lama lagi, kami akan mengedarkan sampul angpau Ah Jib Gor edisi khas secara percuma kepada peminat-peminat," menurut kenyataan berbahasa Mandarin yang disiarkan melalui laman Facebook Ah Jib Gor.

Menurut laman web Facebook Ah Jib Gor, peminat-peminat hanya perlu tekan "Like" pada laman itu dan mengisi butiran peribadi seperti alamat rumah, nama penuh dan nombor telefon masing-masing.

Sampul angpau itu berwarna merah dan memaparkan karikatur Najib dengan berbaju tradisional Cina serta karakter kartun monyet yang dicetak perkataan "Selamat Menyambut Tahun Monyet' dalam warna emas.

Setiap paket mengandungi 10 keping sampul angpau dan akan diedarkan sementara stok masih ada.

Masyarakat Cina akan menyambut Tahun Monyet Api pada 8 Feb ini.

Ah Jib Gor merupakan Facebook perdana menteri dalam bahasa Mandarin, mula beroperasi sejak 16 Jan 2012 sebagai satu lagi platform untuk mendekati masyarakat dengan lebih meluas menerusi laman sosial.

Ah Jib Gor yang bermaksud "Abang Najib" dalam bahasa Mandarin, diwujudkan untuk memberikan satu lagi forum kepada pengguna media sosial berbahasa Mandarin.


欣欣向榮賀新歲,玉猴騰祥慶豐年─阿Jib哥2016猴年限量版红包封派送活动华人农历新年即将到来,阿Jib哥面子书特别推出限量版红包封送给网民。此次更以特别设计的贺卡搭配送出,向网民贺年。 您只要“LIKE/ 赞”阿Jib哥面子书,并点击以下链接进入运用程式填写姓名、联络地址、电话及电邮,管理员便会为您寄出这喜洋洋的红包封,先到先得,送完为止。恭祝大家新年快乐,万事如意!http://bit.ly/1n0OiFr

Posted by 阿Jib哥 on Wednesday, January 13, 2016