Pakatan Harapan bakal bertanding di dua kerusi Parlimen dan enam kerusi dewan undangan negeri (DUN) di negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Mohd Redzuan Yusof dalam majlis suai kenal calon Pakatan Harapan lewat malam tadi mengumumkan beliau akan bertanding di Parlimen Alor Gajah sebagai calon Pakatan Harapan.

Beliau turut mengumumkan bekas Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Dr Sabirin Ja'afar akan bertanding di Parlimen Masjid Tanah, yang sebelum ini disandang Ketua Pergerakan Puteri UMNO Datuk Mas Ermieyati Samsudin yang juga Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan.

Selain itu bekas Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Dr Roslin Husin akan bertanding di DUN Ayer Limau dan Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM Mohd Rafiq Naizamohideen bertanding di DUN Paya Rumput.

DUN Lendu akan ditandingi Riduan Abu Bakar seorang jurutera, DUN Sungai Rambai calonnya Azalina Abd Rahman, DUN Asahan ditandingi Zamzuri Ariffin seorang jurutera, dan DUN Telok Mas ditandingi Fendi Ahmad seorang pensyarah.

-- BERNAMA