PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan menetapkan 5 Sept ini bagi pengurusan kes rayuan pendakwaan untuk membatalkan keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan Samirah Muzaffar dan dua remaja daripada pertuduhan membunuh Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Cradle Fund, Nazrin Hassan.

Rahmat Mohamed Hazlan, seorang daripada peguam yang mewakili Samirah, ketika dihubungi hari ini, mengesahkan bahawa pengurusan kes tersebut pada hari berkenaan akan dijalankan menerusi aplikasi Zoom di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Rayuan.

Pada 21 Jun lalu, Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam, Datuk Ab Karim Ab Rahman, menetapkan keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap Samirah, 47, yang juga balu Allahyarham Nazrin dan remaja berusia 16 serta 19 tahun berkenaan.

Dua hari selepas itu, Jabatan Peguam Negara memfailkan notis rayuan untuk membatalkan keputusan tersebut.

Samirah, dua remaja terbabit dan seorang warga Indonesia yang masih bebas, Eka Wahyu Lestari didakwa membunuh Nazrin, 45, di sebuah rumah di Mutiara Damansara antara jam 11.30 malam, 13 Jun 2018 hingga 4 pagi, 14 Jun 2018.

-- BERNAMA