KULIM: Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kedah sedang mengesan tiga lelaki bagi membantu siasatan berhubung kes seorang guru pendidikan moral yang meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Hospital Kulim, Khamis lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah, Datuk G Suresh Kumar berkata, dengan penahanan seorang suspek wanita, maklumat diperoleh dan tiga lelaki terbabit merupakan rakan suspek.

"Ketiga-tiga lelaki terbabit dipercayai masih menyembunyikan diri dan mempunyai kaitan dalam kes yang menyebabkan kematian mangsa selepas mereka dikatakan terbabit dalam satu pergaduhan sebelum itu.

"Siasatan polis mendapati tiga lelaki terbabit sebelum itu menghantar mangsa ke hospital selepas mangsa dipercayai patah tengkuk, luka di badan serta lebam.

“Siasatan polis menerusi kamera litar tertutup (CCTV) di sebuah restoran mendapati tiga lelaki berkenaan terbabit dalam pergaduhan dengan mangsa sebelum mereka dilihat menarik mangsa keluar daripada premis terbabit," katanya ketika dihubungi Astro AWANI, hari ini.

G Suresh berkata, polis kini masih menunggu laporan lengkap bedah siasat bagi mengenal pasti punca kematian mangsa.

Sebelum ini, Astro AWANI melaporkan seorang guru berusia 54 tahun mati ketika menerima rawatan di Hospital Kulim.

Dalam kejadian pada Rabu mangsa terlibat dalam satu pergaduhan bersama beberapa lelaki dipercayai akibat mangsa menyimpan gambar bogel seorang wanita.