JASIN: Seorang remaja perempuan nekad melarikan diri bersama teman lelakinya dipercayai untuk menenangkan diri sejak Ahad lalu.

Remaja dikenali sebagai sebagai Nurwada Asmadi, 14, dilaporkan hilang setelah keluar dari rumahnya di Kampung Chohong, Chin Chin dan mengikut teman lelaki yang tidak dikenali keluarganya.

Ketua Polis Daerah Jasin, Deputi Superintenden Ahmad Jamil Radzi berkata, pihaknya menerima laporan polis berhubung kehilangan pelajar sekolah menengah itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jasin pada jam 10.32 pagi Isnin.

Menurutnya, remaja terbabit turut meninggalkan sekeping nota dan memberitahu dia keluar rumah untuk mencari ketenangan selain membawa beg.

"Remaja terbabit masih bersekolah dengan butiran fizikal berketinggian sekitar 160 sentimeter dan berat 50 kilogram.

“Pegawai penyiasat telah berjumpa pengurusan sekolah untuk mendapatkan maklumat lanjut dan dipercayai teman lelakinya berusia belasan tahun namun tidak bersekolah," katanya dalam satu kenyataan pada Selasa.

Jelasnya, meminta orang awam yang mempunyai maklumat mengenai kehilangan Nurwada boleh menghubungi Sarjan Muhammad Fadzlan Fitri Mis di talian 018 3511594 atau 06 529 2222 (sambungan 319) atau mana-mana balai polis berhampiran. - Sinar Harian