Gara-gara dikuasai nafsu, seorang pemandu bas hilang pertimbangan sehingga tergamak merogol anak tirinya sebanyak lima kali sepanjang Julai lalu.

Suspek yang berusia 47 tahun itu difahamkan melakukan perbuatan tidak bertanggungjawab itu terhadap anak tirinya itu pada waktu siang dan malam.

Selepas siasatan dijalankan, pihak polis memberkas lelaki berkenaan sekitar pukul 1.05 pagi pada Isnin lalu di sebuah restoran berhampiran daerah Kota Kinabalu.

Menurut Ketua Polis Daerah Tuaran, Deputi Superintendan Mohd Hamizi Halim, mangsa yang menjadi bahan pemuas nafsu bapa tirinya baru berusia 14 tahun dan masih bersekolah menengah.

Beliau berkata, kejadian berkenaan berlaku di rumah mangsa di Kampung Sungai Damit, Tuaran.

"Kejadian rogol ini berlaku pada sekitar bulan Julai lalu namun tarikh sebenar masih disiasat.

"Kita difahamkan mangsa diperbuat demikian sebanyak lima kali ketika waktu siang dan malam di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Sungai Damit, Tuaran," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan pada Rabu.

Susulan insiden tersebut, Mohd Hamizi berkata, mangsa mengadu peristiwa perit itu kepada ahli keluarga dan pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat sebelum dibawa untuk membuat laporan polis.

"Polis menerima laporan berhubung insiden ini jam 10.27 pagi pada 18 September lalu oleh pengadu yang terlibat.

"Susulan daripada itu, kita kemudiannya berjaya menahan suspek pada Isnin lalu di sebuah restoran di daerah Kota Kinabalu," katanya.

Mengulas lanjut, Mohd Hamizi berkata, pihaknya sentiasa mengambil perhatian yang serius dalam mengatasi sebarang masalah seksual terutamanya yang melibatkan kanak-kanak.

Kes itu, kata beliau, disiasat mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan.