TELUK INTAN: Seorang lelaki ditemui maut dengan keadaan tangan kanan hampir putus, manakala dua rakannya parah dalam pergaduhan di Tapak Pembinaan Perumahan Taman Desa Maju, Langkap di sini semalam.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Ahmad Adnan Basri, berkata dalam kejadian kira-kira jam 6.45 petang itu, mangsa berumur 29 tahun sedang minum bersama tiga rakan sebelum dihampiri sekumpulan lapan lelaki menaiki dua kereta yang menyerang mereka.

"Mangsa dan rakannya kemudian melarikan diri namun suspek mengejar mereka menggunakan parang.

"Mangsa kemudian melarikan diri seorang diri ke dalam kawasan belukar berhampiran tapak perumahan berdekatan dan dipercayai telah ditetak di dalam kawasan semak tersebut," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata mayat mangsa kemudian ditemui orang awam kira-kira 9 jam malam dengan lengan kanan hampir putus dan berlumuran darah di kawasan semak berhampiran lokasi pergaduhan.

Ahmad Adnan berkata, dua lagi rakan mangsa berumur 19 dan 25 tahun turut mengalami kecederaan dengan seorang putus tiga jari tangan kiri manakala seorang lagi cedera pada lengan kanan.

Beliau berkata kedua-dua mangsa yang cedera parah akibat ditetak suspek telah mendapatkan rawatan lanjut di Hospital Teluk Intan.

"Seorang lagi rakan mangsa yang berumur 32 tahun tidak cedera melaporkan lima lelaki yang terlibat menyerang mereka adalah individu dikenali manakala tiga lagi tidak dikenali," katanya.

Ahmad Adnan menyeru orang awam yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian itu agar tampil menghubungi polis di talian 05-6299 222 (ASP Hamzanni).

Katanya siasatan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan bagi kesalahan membunuh.