Ketidakhadiran menteri, timbalan menteri dan anggota Parlimen Pakatan Harapan (PH) ketika bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berbahas di Dewan Rakyat semalam bukanlah satu isu yang besar.

Menteri Dalam Negeri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata perbahasan yang berlaku di dalam Dewan boleh dilihat dan dibaca semula melalui hansard Parlimen pada keesokan harinya.

Malah menurutnya, pegawai daripada setiap kementerian turut berada di dalam Dewan Rakyat untuk mencatatkan segala perkara yang dibangkitkan.

"Saya pun tidak tahu kenapa mereka tidak mahu mendengar perbahasan Najib, mungkin kerana sudah selalu dengar dan dah jemu dengar ke apa saya tidak tahu," kata Muhyiddin berseloroh dengan senyuman.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Mengenai Pengurusan Pekerja Asing di Parlimen hari ini.

Muhyiddin mengulas posting Facebook Najib semalam yang menunjukkan ketiadaan menteri dan timbalan menteri ketika beliau membahaskan usul Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Kesebelas (RMK11).

-- BERNAMA