Tenaga Nasional Berhad (TNB) hari ini menjelaskan tentang perkongsian di media sosial mengenai notis ‘Maklum Balas Rumah Berkunci’.

Dalam kenyataan itu, TNB berkata notis itu dikeluarkan oleh warga kerja TNB di Unit Perjangkaan TNB Kuala Lumpur sebagai prosedur biasa.

"Ia dikeluarkan apabila warga kerja berkenaan tidak dapat mengakses meter disebabkan premis pengguna tidak dapat dimasuki akibat pintu pagar berkunci atau halangan lain,” kata Pengurus Besar Kanan (Perkhidmatan Pengguna), Bahagian Pembahagiaan TNB, Ir. Kamaliah Abdul Kadir.


Gambar notis itu sebelum ini dikongsi di media sosial dimana netizen mendakwa ia adalah satu cara yang digunakan oleh perompak.

Susulan itu, pengguna dinasihatkan agar tidak berkongsi “posting” tersebut kerana ia telah menyebabkan gangguan kepada pegawai yang namanya tertera di notis berkenaan

Pengguna juga dinasihatkan untuk menghubungi pegawai khidmat pelanggan di talian 1300885454 atau pejabat TNB yang berdekatan sekiranya menerima sebarang notis yang mencurigakan.