UMW Toyota Motor (UMWT) sudah memberi naik taraf kosmetik kepada model SUV Rush, seperti yang telah diberikan kepada model-model Fortuner dan Vios sebelum ini. Sebagai contoh, bahagian gril dan bonet mendapat rekaan diperbaharui. Ini termasuk untuk bampar hadapan yang sekarang mempunyai kemasan gentian karbon serta kesan 2-tona.

Mentol LED pada lampu utama memberi perbezaan antara Rush 1.5S dan 1.5G manakala lampu kabut mendapat tempat di penjuru bampar hadapan, tetapi hanya untuk varian 1.5S. Sebuah jalur krom yang merentasi lampu utama dan gril radiator menjadi pembaharuan visual yang menarik.

Tidak banyak pula yang berubah pada bahagian belakang Rush 2015 ini tetapi profil bampar sudah dikemaskini, termasuk dengan lampu kombinasi LED. Rekaan aloi 16 inci juga baharu; selain saiz berbeza (dari 215/65 ke 235/60). Saiz yang bertambah ini bertujuan untuk memberi cengkaman tambahan.

Enjin 3SZ-VE 1.5-liter masih dikekalkan, termasuk dengan output 108hp dan tork 141Nm yang sama. Namun, stereng sekarang adalah jenis EPS (electrical power steering).

Dalamnya, Toyota Rush ini mempunyai kemasan berwarna kelabu gelap, di samping kerusi dengan jahitan kontra berwarna merah. Ini juga sesuai dengan warna merah-putih pada meter kombinasi.

Ketiga-tiga varian Rush yang ditambah-baik ini – 1.5S auto, 1.5S, auto, dan 1.5G manual – dilengkapi sepasang beg udara serta sensor undur. Kerangka GOA (Global Outstanding Assessment) menjamin keselematan kepada penumpang sepertimana Rush sebelum ini, tetapi sekarang ditambah dengan palang sisi untuk menghalang daya rempuhan dari tepi.

Sekarang, setiap Rush juga datang dengan sebuah pam tayar mudah-alih yang boleh digunakan jika tekanan tayar sudah rendah.

Toyota Rush – salah satunya SUV di dalam kelasnya yang mempunyai tiga barisan tempat duduk, dan kapasiti penumpang sebanyak tujuh orang – dijual pada harga RM103,300 (Rush 1.5S Automatik), RM100,300 (Rush 1.5G Automatik), dan RM98,000 (Rush 1.5G Manual). (Semua adalah harga atas jalan, termasuk insurans dan GST).