KUALA LUMPUR: Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah selamat berangkat tiba di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Subang malam ini selepas menamatkan Kembara Kenali Borneo di Sabah dan Sarawak hari ini.

Menurut catatan di laman Facebook Istana Negara, keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda disambut oleh Komander Pangkalan Udara Subang, Brigadier Jeneral Dr Norazrin Shamsudin dan turut disertai oleh ahli keluarga TUDM.

Turut berangkat tiba ialah Pemangku Raja Pahang Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, Tengku Panglima Raja Kolonel Tengku Amir Nasser Ibrahim Shah dan Tengku Panglima Perang Tengku Ahmad Ismail Mu'adzam Shah.

Kembara Kenali Borneo yang diadakan buat julung kali bagi merealisasikan impian Seri Paduka Baginda berdua untuk mendekati rakyat di Sabah dan Sarawak menamatkan penjelajahan yang bermula dari 3 Sept dan berakhir di Telok Melano hari ini.

-- BERNAMA