SHAH ALAM: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeram, Datuk Harrison Hassan menafikan beliau menyokong kepimpinan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari seperti dilaporkan sebuah portal pada Rabu.

Harrison memberitahu, laporan sebuah portal itu tidak benar, sebaliknya beliau kekal berada di blok pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

"Tidak betul laporan itu," katanya ringkas ketika diminta mengulas mengenai laporan portal berkenaan.

Terdahulu, laporan portal prokerajaan itu melaporkan terdapat ura-ura lima ADUN Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) memberikan sokongan mereka kepada kepimpinan Amirudin.

Menurut portal itu, kumpulan tersebut akan diketuai oleh bekas pengerusi Bersatu Selangor yang juga ADUN Selat Klang, Datuk Abdul Rashid Asari.

Laporan itu memaklumkan, baki empat ADUN yang akan turut menyokong termasuk Harrison; ADUN Batang Kali, Muhammad Muhaimin Harith Abdullah Sani; ADUN Sungai Kandis, Wan Dzahanurin Ahmad dan ADUN Dengkil, Datuk Seri Jamil Salleh.

Wakil keenam Bersatu yang turut dikatakan akan menyokong Amiruddin ialah ADUN Morib, Rosnizan Ahmad, namun beliau dikatakan belum membuat ketetapan. - Sinar Harian