LANGKAWI: Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dicabar untuk mengemukakan bukti berhubung dakwaan mengatakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memintanya membubarkan parti UMNO.

Menurut Ahli Parlimen Langkawi itu, Ahmad Zahid hanya sentiasa 'membuka' bermacam-macam cerita termasuk berkait dengan dirinya namun tiada sebarang bukti didedahkan.

"Apa bukti dia, yang (mengatakan) saya kata macam itu (memintanya untuk membubarkan UMNO), dia boleh cerita macam-macam, (tetapi) benda kita (yang) bercakap (itu perlu) ditunjuk bukti (mengapa) kita bercakap macam itu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui media selepas pertemuan bersama pengusaha-pengusaha feri Langkawi di sebuah hotel di Kuah, Langkawi pada Rabu.

Pada Selasa, Ahmad Zahid memberitahu Mahkamah Tinggi  bahawa bekas Perdana Menteri Dr Mahathir memintanya membubarkan UMNO kerana parti itu tiada masa depan dan tidak boleh dipercayai.

BACA: Tun Mahathir minta saya bubar UMNO kerana tiada masa depan - Zahid Hamidi

Menurutnya, semasa pertemuan selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada Jun 2018 itu, Dr Mahathir juga memintanya memaklumkan kepada semua ahli UMNO supaya menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) atas nama Melayu.