BUKIT JALIL: DAP bersedia untuk mengadakan perbincangan dengan kerajaan bagi mewujudkan Akta Pendanaan Politik, kata Setiausaha Agungnya, Anthony Loke.

Beliau berkata, buat masa ini, belum ada sebarang rundingan dibuat oleh DAP dengan kerajaan berhubung perkara itu.

“DAP tidak pernah menentang cubaan untuk mengadakan Akta Pendanaan Politik. Cuma sama seperti undang-undang yang lain, kami ingin dirujuk dan berbincang dengan pihak kerajaan mengenai akta itu.

“Kami bersedia mendengar dan menyokong untuk mewujudkan Akta Pendanaan Politik itu,” katanya pada sidang media di Majlis pelancaran ‘The Langkah Sheriton’ NFT  di sini, pada Isnin.

Dalam perkembangan lain, Loke menjelaskan memorandum persefahaman (MoU) antara kerajaan dan pembangkang masih lagi terpakai walaupun ia berakhir pada 31 Julai yang lalu.

Beliau memberitahu, terma MoU itu akan terus terpakai sehingga Parlimen dibubarkan.

“Sekiranya Perdana Menteri mempunyai agenda atau idea yang baharu, beliau boleh membentangkan di Parlimen dan kami akan bersedia untuk menyokong tanpa perlu tanda tangan MoU,” ujarnya lagi.

Sementara itu, pada majlis berkenaan, DAP melancarkan penjualan sebuah lukisan berjudul ‘Langkah Sherinton’.

Hasil karya ahli Parlimen Damansara, Tony Pua itu bertujuan untuk mengumpul dana bagi persiapan mengadakan kempen untuk Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) yang akan datang.

NFT merupakan data pemilikan aset digital yang disandarkan menerusi teknologi 'blockchain'.

Layari juga https://pulse.astroawani.com/nft untuk ikuti berita terkini berkaitan dunia NFT.