KUALA LUMPUR: Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menitahkan agar perlu ada kesepakatan dan kerjasama dari semua pihak untuk membentuk kerajaan yang kukuh dan inklusif dari segala aspek termasuk ekonomi. 

Menurut Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Datuk Seri Anwar Ibrahim, setakat ini masih belum ada keputusan berhubung  calon yang layak untuk menjadi Perdana Menteri ke-10 dan pembentukan kerajaan baharu.

"Tuanku menitahkan untuk menghadap Baginda bagi menyampaikan pandangan bahawa perlu ada kesepakatan, kerjasama semua pihak supaya kesepakatan itu kukuh dan boleh tumpu perhatian dan kebajikan rakyat dan memulih ekonomi.

LAPOR LANGSUNG PASCA PRU15: SIAPA PM KE-10?


[TERKINI] Sidang Media Datuk Seri Anwar Ibrahim I 22 November 2022

"Kerajaan yang akan ditubuhkan kelak harus mewakili semua pihak, semua kaum dan wilayah. Dalam erti kata sebenar, inklusif," kata Anwar dalam satu sidang media selepas selesai menghadap Al-Sultan Abdullah di Istana Negara, di sini, pada Selasa. 

Jelas Anwar, beliau juga telah memberikan beberapa pandangan kepada Baginda.

Justeru, sedikit masa diperlukan oleh pihak Istana Negara untuk membuat pertimbangan sebelum  keputusan muktamad dibuat oleh Al-Sultan Abdullah berdasarkan kebijaksanaan dan hemah Baginda.