JOHOR BAHRU: Calon Menteri Besar Johor dari Barisan Nasional (BN), Datuk Hasni Mohammad memberi jaminan Ikhtiar BN akan dimulakan segera melalui Belanjawan Johor 2023.

Ahli Dewan Undangan Negeri  (ADUN) Benut itu berkata, beliau selaku Pengerusi BN Johor sedar mandat yang diberikan oleh rakyat menunjukkan mereka telah menerima naratif kestabilan yang menjadi tunjang utama kempen mereka sepanjang Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

Hasni berkata, beliau akan memastikan reformasi pentadbiran dan pembudayaan naratif baharu akan terlaksana untuk negeri ini.

“Hanya Allah sahaja yang dapat membalas setiap titik peluh anda (pengundi Johor). Saya sedar, bahawa dengan amanah besar untuk terajui negeri ini, rakyat Johor mahukan kemakmuran, mereka amat penat dengan ketidakstabilan ekonomi dan politik.

“Mereka mahukan kerajaan negeri responsif, lebih fokus dan komited. Yakinlah yang demikian hasrat saya dengan mandat dari anda semua, Kerajaan Negeri akan terus memajukan ekonomi, membela golongan yang lemah, dan memperkasa golongan belia,” katanya lagi.

Terdahulu, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Abdul Ghani Salleh mengumumkan BN berjaya memperolehi 29 kerusi pada pukul 11.05 malam, jumlah minimum yang diperlukan untuk membentuk Kerajaan Negeri.

KEPUTUSAN PRN JOHOR DI SINI

[LAPOR LANGSUNG] PRN Johor: BN menang majoriti mudah, 29 kerusi

Mengulas lanjut, Hasni berkata, Kerajaan Negeri Johor adalah kerajaan untuk semua masyarakat di negeri ini, tanpa mengira sama ada mereka menyokong BN ataupun tidak.

“Saya ingin ajak semua rakyat Johor, mereka yang menyokong BN, mahupun tidak menyokong BN, mari bersama kita untuk menjaga, memakmur dan memajukan rumah kita - Johor Darul Takzim.

“Ingatlah tiada ideologi politik, ahli politik dan parti politik lebih besar, lebih penting dan lebih utama daripada Johor Darul Takzim. Kini merupakan masa untuk kita bincang usaha untuk Johor lebih makmur,” tambahnya.