AL NASSR 3 AL AIN 4
(Al Ain mara menerusi penentuan sepakan penalti 1-3 selepas agregat terikat 4-4)

Sepakan penalti Cristiano Ronaldo pada minit ke-118 tidak cukup untuk menghalang Al Nassr daripada terkandas dalam suku akhir Liga Juara-Juara Asia (ACL).

Sesudah ketinggalan dengan satu gol berikutan kekalahan dalam perlawanan pembukaan di Al Ain, minggu lalu, kelab Liga Pro Saudi Ronaldo itu kemudiannya ketinggalan 2-0 sebelum mengalami kekecewaan, awal pagi tadi.


Begitupun, tuan rumah bangkit dengan dua gol sebelum bintang berusia 39 tahun itu dan entah bagaimana terlepas satu peluang menarik selepas sejam perlawanan.

Kekecewaan pemain Portugis itu terubat apabila bekas pemain Manchester United, Alex Telles, dengan meledak jaringan pada minit ke-72 untuk mengheret permainan ke masa tambahan.

Al-Nassr kehilangan seorang pemain pula dan kembali di belakang apabila Sultan Al-Shamsi merakamkan gol buat Al Ain dalam tempoh pembukaan masa tambahan.

Tetapi Ronaldo menebus kesilapan awalnya untuk mencipta gol menang dan menyempurnakan sepakan penalti menuju baki dua minit permainan untuk mencatat agregat 4-4.

Tatkala rembatan Ronaldo tepat ke sasaran, sebaliknya anggota skuad Al Nassr yang lain gagal melaksanakan tanggungjawab mereka dengan baik dalam kekalahan 1-3 penentuan sepakan penalti itu.