KELAB Bola Sepak Selangor (SFC) dengan sukacitanya mengumumkan pelantikan Nidzam Jamil sebagai Ketua Jurulatih Gergasi Merah baharu untuk musim 2024/2025 akan datang.

Dr Johan Kamal Hamidon, Ketua Pegawai Eksekutif SFC berkata, "Kami telah membuat penilaian yang terperinci dan kolektif, dan berdasarkan keupayaan yang ditunjukkan Nidzam kepada kami semasa beliau berkhidmat sebagai Penolong Ketua Jurulatih untuk musim-musim sebelumnya.

"Nidzam mempunyai pengalaman yang luas dalam persada bola sepak Malaysia, memahami budaya dan hala tuju kelab serta sangat mengenali pemain SFC. Bagi kami, beliau adalah orang yang tepat untuk mengisi jawatan ini dan mampu memimpin kami untuk mengharungi cabaran yang bakal dihadapi oleh SFC untuk tahun 2024. /Musim 2025.

Dilahirkan dan dibesarkan di pekan Kajang, Nidzam Jamil merupakan bekas pemain Selangor dari 2000 hingga 2004. Antara pencapaian cemerlangnya sebagai pemain Red Giants ialah memenangi Piala FA pada 2001, Piala Sumbangsih dan Piala Malaysia pada 2002.

Selain itu kepada rekod cemerlangnya sebagai pemain, beliau juga mempunyai rekod yang baik sebagai Ketua Jurulatih sejak 2010 bersama SPA FC dan Felda United FC.

Pada November 2021, Nidzam Jamil secara rasmi kembali menyertai skuad Merah Kuning selepas bersetuju menjadi Penolong Ketua Jurulatih pasukan membantu Michael Feichtenbeiner pada musim 2022.

Pada tahun yang sama, beliau turut dilantik sebagai Ketua Jurulatih 'interim' untuk beberapa perlawanan dan kembali sebagai Penolong Ketua Jurulatih untuk tahun berikutnya selepas pelantikan Tan Cheng Hoe ketika itu.

Pihak pengurusan amat berbesar hati dan berbesar hati untuk mengumumkan Nidzam Jamil sebagai Ketua Jurulatih rasmi skuad SFC yang baharu.

Semoga dengan perlantikan dan kepercayaan yang diberikan ini, Nidzam Jamil dapat membuktikan kemampuan beliau sebagai Ketua Jurulatih yang disegani di Malaysia dan juga di persada Asia bersama SFC.

Ayuh, berikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Coach Nidzam dan Red Giants!

Demi kebanggaan.

*Artikel asal yang disiarkan di Stadium Astro