KELAB gergasi Manchester City sedang cuba mendapatkan pemain pertahanan Paris Saint Germain (PSG) Achraf Hakimi semasa jendela perpindahan musim panas ini.

Menurut laporan Football Insider, kelab itu menyasarkan untuk merekrut Hakimi sebagai pengganti Kyle Walker yang dikatakan akan berpindah ke Bayern Munich.

"PSG dilaporkan akan menuntut bayaran yang tinggi untuk Hakimi, namun difahamkan City sanggup membayar harga premium untuk pertahanan kanan baharu,” kata laporan itu.

Football Insider turut menyatakan bahawa Hakimi sudah pun menyatakan minat untuk berpindah ke Liga Perdana Inggeris (EPL).

Hakimi adalah pemain ketiga paling berharga Afrika selepas Victor Osimhen dari Nigeria dan pemain Mesir, Mohamed Salah.

Data daripada Pasaran Pemindahan menunjukkan Hakimi bernilai €65 juta (RM331 juta) dan dikatakan pemain itu ketika ini tidak gembira di PSG.

Media sukan antarabangsa, Mundo Deportivo melaporkan pada Mei bahawa banyak faktor yang mencetuskan hasrat Hakimi untuk meninggalkan PSG.

Salah satu sebabnya ialah persekitaran dan suasana kelab Perancis itu yang mendorong Hakimi cuba mencari pasukan baharu. - Sinar Harian