ANTONIO Conte telah memohon maaf atas luahan emosinya berikutan kekalahan kepada Burnley yang menyebabkan masa depan Tottenham kelihatan tidak menentu.

Spurs tewas 1-0 kepada Burnley di Turf Moor awal pagi Khamis, kekalahan keempat mereka dalam lima perlawanan liga.

Conte, yang menggantikan Nuno Espirito Santo pada November, tidak tewas dalam sembilan perlawanan pertamanya di liga utama ketika mengendalikan Spurs, tetapi tempoh bulan madu itu diikuti dengan beberapa minggu yang mengecewakan.

Susulan kekalahan kepada Burnley, Conte mencadangkan Spurs mempamerkan bentuk penyingkiran, bahawa kelab itu perlu membuat 'penilaian tentang dirinya' dan bahawa dia tidak pasti sama ada dia cukup baik untuk memperbaiki nasib Spurs.

Tetapi bercakap menjelang lawatan Sabtu ke Leeds United, Conte kelihatan kecewa, ulasan yang diberikan sebelum nampaknya dibuat secara mendadak.

"Pastinya, apabila saya kalah dalam perlawanan, saya bukan orang yang boleh bertenang dan makan malam. Saya fikir saya bukan orang yang betul, apabila saya kalah dalam perlawanan, mood saya sangat teruk dan saya lebih suka tinggal bersendirian," katanya.

"Saya memerlukan satu hari untuk pulih, sekurang-kurangnya. Inilah diri saya. Saya tidak suka kalah. Jika anda bertanya kepada saya apa yang saya benci dalam hidup, ia adalah kekalahan dalam perlawanan. Mentaliti saya adalah untuk menyediakan diri saya, untuk menyediakan pemain dan mengelakkan situasi seperti ini.

"Terdapat ramai jurulatih yang tidak menderita [selepas kekalahan]. Saya mahu berlembut sedikit tetapi pada masa yang sama dengan cara ini menjadikan saya seorang pemenang ketika bergelar pemain kemudian sebagai jurulatih.

“Yang pasti, apabila saya kalah, jika anda menjangkakan saya gembira atau datang ke sidang media dan ketawa, saya bukanlah orangnya.

"Saya minta maaf jika saya menunjukkan kekecewaan saya kerana mungkin adalah baik untuk menyimpan perkara ini di dalam dan tidak menunjukkan emosi saya. Saya seorang yang jujur ​​sukar untuk saya berbohong atau menyembunyikan kebenaran dan atas sebab ini."