DAVID DE GEA telah membuat perancangannya untuk baki kariernya dengan jelas, dengan menyatakan dengan pasti bahawa dia ingin kekal sebagai pemain Manchester United selepas tamat kontrak semasanya.

Pemain antarabangsa Sepanyol itu dengan 45 caps senior telah mencatatkan 487 penampilan kelab yang luar biasa untuk United dalam 11 musim lalu, dan dia akan masuk ke dalam kelompok 10 terbaik kelab dalam permainan yang dimainkan jika dia membuat 24 perlawanan pada musim akan datang.

Jika dia bertahan selama beberapa tahun lagi dia boleh meninggalkan kesan yang besar pada senarai sepanjang zaman itu, hanya duduk 72 perlawanan di belakang Wayne Rooney di tempat keenam.

Bercakap kepada media semasa jelajah pameran pramusim pasukannya di Australia, De Gea menggelar United "salah satu perkara terbaik dalam hidup saya".

"Saya akan sangat gembira berada di sini selama mana [kelab] mahu.

“Saya belum bercakap dengan sesiapa lagi, tetapi saya mahu berada di sini selama bertahun-tahun.

"Saya berasa sangat baik di sini. Ia adalah satu keistimewaan dan penghormatan untuk berada di sini dalam kelab ini. Ia adalah salah satu perkara terbaik dalam hidup saya, untuk menjadi sebahagian daripada kelab ini," katanya.

Dia terus membincangkan usaha pasukan musim lalu, dan keterujaannya untuk kembali ke sana dengan pengurus baharu Erik ten Hag.

"Ia adalah musim yang sangat sukar, kadangkala memalukan.

"Sesetengah permainan adalah kucar-kacir, bencana.

"Jadi kita harus belajar dari musim lalu bahawa ia tidak boleh berlaku lagi. Kalah 4-0 atau 5-0, ia tidak boleh diterima. Kami memerlukan budaya bola sepak yang lebih baik, hanya memikirkan tentang bola sepak, tiada yang lain.

"Dengan pengurus baharu, kami berada dalam cara yang baik. Dia sangat fokus pada bola sepak dan apa yang kami perlukan, dan para pemain berasakan perkara yang sama," tambahnya.

*Artikel asal disiarkan di Stadium Astro