NOVAK Djokovic tidak akan beraksi dalam Terbuka Barat dan Selatan selepas perjalanan jadual padat memaksanya untuk kejohanan grand slam terakhir musim ini.
Usaha pemain nombor satu dunia melakar Golden Slam lebur dalam Sukan Olimpik apabila tewas kepada Alexander Zverev dalam separuh akhir di Tokyo.
Djokovic kelihatan kepenatan apabila menamatkan saingan di tempat keempat dalam acara perseorangan lelaki dan beregu campuran.
Namun kemenangan dalam Terbuka Australia, Terbuka Perancis dan Wimbledon pada tahun ini 2021 masih lagi di landasan buat Djokovic melakar pencapaian terbaik dalam kariernya.
Dan wakil Serbia itu meluangkan sedikit masa untuk mempersiapkan diri untuk kejohanan terakhir di Flushing Meadows, yang bermaksud tidak akan turun di Cincinnati minggu depan.


"Peminat yang dihormati," katanya di Twitter.
"Saya ingin berkongsi dengan anda bahawa saya memerlukan sedikit masa untuk pulih selepas perjalanan yang cukup menarik dari Australia ke Tokyo.
"Sayangnya, itu bermakna saya tidak akan dapat bertanding di Cincinnati tahun ini, jadi saya akan mengalihkan tumpuan dan perhatian saya ke Terbuka AS dan menghabiskan lebih banyak masa bersama keluarga.
"Jumpa di New York tidak lama lagi!"