KAI Havert menanduk masuk jaringan kemenangan pada penghujung minit permainan ketika menentang Brentford untuk meletakkan Arsenal di kedudukan teratas Liga Perdana Inggeris (EPL), awal pagi tadi.

Ketika Liverpool dan Manchester City sedang bersaing sengit untuk merebut gelaran juara liga pada perlawanan yang akan berlangsung hari ini, sebarang kemenangan sudah cukup untuk membawa skuad The Gunners berada di puncak liga buat kali pertama dalam musim ini.

Kelab itu hampir dihukum dengan keputusan seri sahaja selepas penjaga gawang, Aaron Ramsdale menghadiahkan jaringan kepada pasukan lawan menerusi Yoane Wissa, sebelum Havert menyempurnakan hantaran kemas Ben White dalam baki empat minit waktu perlawanan untuk memastikan kemenangan 2:0 menjadi milik Arsenal.

"Perasaan yang hebat walaupun kami perlu berusaha keras untuk melakar kemenangan, saya tetap gembira dengan prestasi, kematangan dan kawalan emosi setiap pemain ketika berada di atas padang.

"Jika berada di atas padang, setiap pasukan perlu menunjukkan bahawa mereka mempunyai keazaman dan kepercayaan untuk mendapatkan kemenangan.

"Saya sangat gembira dengan prestasi Havert, jika seseorang memberitahu saya selepas dua atau tiga bulan pertama seluruh stadium akan menyanyikan lagu untuk dia dengan semangat, penuh perasaan, ia sukar untuk dipercayai. Tetapi itulah yang akan berlaku kepada pemain yang baik dan luar biasa." kata ketua jurulatih Arsenal, Mikel Arteta. - Stadium Astro