INTER Miami telah melengkapkan pembelian Jordi Alba sebelum Lionel Messi dan Sergio Busquets membuat penampilan sulung bersama pasukan MLS yang bercita-cita tinggi itu.

Ditubuhkan pada 2018 dan dimiliki bersama oleh David Beckham, kelab Florida itu ketika ini mempunyai rekod terburuk dalam liga.

Miami baru-baru ini menyempurnakan pembelian pemenang Ballon d’Or tujuh kali, Messi, dan mengumumkannya kepada orang ramai di Stadium DRV PNK pada hari Ahad.

The Herons juga memperkenalkan Busquets, segar dari Barcelona untuk melengkapkan perpindahan ke South Beach.

Gandingan itu dijangka membuat penampilan sulung yang dinanti-nantikan dari bangku simpanan dalam pertembungan menentang kelab Mexico, Cruz Azul.

Messi dan Busquets kini telah disertai oleh seorang lagi bekas bintang Barcelona, dengan Alba dikaitkan dengan pasangan itu dan bekas bos mereka Tata Martino di Miami.

Bek kiri berusia 34 tahun itu menamatkan hubungan lamanya dengan Catalan pada musim panas dan menyertai pasukan tercorot Persidangan Timur.

Alba telah menandatangani kontrak sepanjang musim MLS 2024, dengan kelab itu memegang pilihan untuk kempen 2025. - Stadium Astro