KOTA BHARU: Kelantan Darul Naim FC (KDNFC) membawa masuk empat pemain import muda dari Korea Selatan menyertai pasukan itu, bagi menghadapi saingan Liga Malaysia (Liga-M) 2024/2025.

Presiden KDNFC Rozi Muhamad berkata empat pemain itu ialah Ri-Gwan Kim, 20, dan Ahoe Koo, 22, kedua-duanya pemain pertahanan, serta Bae Kyeong Hwan, 22, (penyerang) dan Jung Byung Ju, 21, (tengah).

Beliau berkata kesemua pemain tersebut telah menandatangani kontrak selama semusim bersama KDNFC semalam, bagi memperkuatkan pasukan Liga Super dan Piala MFL.

"Kita memilih empat pemain ini, bukan sahaja untuk bersaing di kejohanan tertinggi Liga-M terutamanya Liga-Super, malah membolehkan pasukan bawah 23 tahun KDNFC turut bersaing hebat dengan pencabar yang lain," katanya dalam kenyataan semalam.

Rozi berkata Ri-Gwan Kim merupakan bakat muda dalam Liga Korea, selepas menamatkan karier remaja B-18 Daegu FC.

"Tiga lagi pemain juga masih muda, namun memiliki karier sangat baik ketika pembentukan bakat bersama kelab di negara mereka.

"Menyertai KDNFC musim merupakan pengalaman pertama mereka beraksi di luar negara, kecuali Ahoe Koo yang telah bermain dalam bola sepak di Jepun sejak musim 2018," katanya.

Rozi berkata pemilihan pemain itu dilakukan atas nasihat jurulatih yang dilantik sewaktu pihak kelab berada di Korea Selatan bulan lalu.

"Kehadiran mereka akan menjadikan KDNFC lebih mantap serta berdaya saing pada saingan musim baharu nanti.

"Kita bakal menerima beberapa lagi import pada akhir Mac dan awal April ini, dalam rangka persiapan rapi menuju perlawanan pembukaan Liga Super pada Mei depan," katanya.

-- BERNAMA