KUALA LUMPUR: Kedah melonjak ke tangga ketiga Liga Super selepas menewaskan Petaling Jaya City 4-1 di gelanggang lawan sebentar tadi.

Dengan kelebihan dua perlawanan dalam tangan, pasukan Lang Merah itu kini hanya ketinggalan dua mata di belakang pasukan ditangga kedua, Terengganu FC.

Kpah Sherman menjaringkan gol dalam setiap separuh masa selepas Rabih Ataya membuka jaringan buat pelawat tetapi malang buat PJ City apabila terpaksa beraksi dengan 10 orang pemain, tidak lama selepas Khyril Muhymeen Zambri merapatkan jurang.

Rabih Ataya meletakkan Kedah di depan seawal minit keempat menerusi gerakan set piece dari luar kawasan penalti yang dimulakan ketua pasukan, Baddrol Bakhtiar.

Sherman kemudian menggandakan kelebihan itu sebelum ke bilik persalinan menerusi gol tandukannya sebaik menerima lambungan lintang Tchetche Kipre.

Penyerang Liberia itu jelas tidak dapat dikekang barisan pertahanan PJ City dan hanya memerlukan 11 minit selepas perlawanan bersambung untuk menjaringkan gol kedua peribadinya, kali ini menerusi gerakan solo menarik.

PJ City memberikan respons dengan merapatkan jurang melalui serangan balas pantas yang disudahkan Khyril Muhymeen pada minit ke-61.

Bagaimanapun, momentum itu terbantut berselang 10 minit apabila Raffi Nagoorgani dilayangkan kad kuning kedua kerana menjatuhkan Kipre.

Fayyadh Zulkifli kemudian melengkapkan malam gemilang Kedah menerusi gol keempat pasukan itu dalam waktu kecederaan.