JURULATIH Liverpool, Jurgen Klopp memberikan amaran aksi di di Anfield akan menjadi faktor penting buat pasukan itu sekaligus menggesa The Reds untuk mengawal rentak menjelang pertembungan dengan Manchester United nanti.

Liverpool terpaksa bangkit daripada ketinggalan untuk seri 1-1 di Old Trafford Oktober lalu dan berjaya mengelak daripada kekalahan menerusi jaringan Adam Lallana pada penghujung permainan selepas Marcus Rashford meletakkan United mendahului permainan.

United melakukan taktikal serangan balas walaupun beraksi di laman sendiri, dan pengurus mereka, Ole Gunnar Solskjaer, minggu ini telah berkata pasukannya telah menemui jalan untuk berdepan Liverpool.

Kata-kata itu mungkin akan kembali menghantui pengendali kelahiran Norway itu dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) minggu ini.

"Mungkin mereka telah menemui cara spesifik untuk berdepan Liverpool, tetapi beraksi di Old Trafford dan Anfield memiliki perbezaan yang besar dan kami mahu membuktikannya," kata Klopp.

Berbanding merisaukan tentang pasukan yang cenderung untuk bertahan, misi terbaru Klopp adalah mematahkan jentera serangan United yang dimiliki kepantasan yang luar biasa.

"Perlawanan ini meminta kami untuk beraksi dengan sempurna. Jika anda hilang bola pada waktu yang salah, mereka akan menghukum kami."

Seri dengan United merupakan satu-satunya perlawanan menyaksikan pendahulu liga, Liverpool kehilangan mata dalam saingan EPL musim ini.

Klopp sekali lagi menjelaskan bahawa dirinya terkejut dengan taktikal United dalam pertembungan sebelum ini, namun tidak menyesal dengan ulasannya mengenai corak permainan bertahan musuh tradisi mereka itu.

"Pelik ketika anda berdepan pasukan yang berkualiti seperti United dengan cara mereka bermain.

"Kami menghadapi perkara yang sama dengan Tottenham. Selepas 70 minit, kami menguasai 80 peratus perlawanan, ia bukan sesuatu yang normal. Selain itu, serangan balas adalah cara terbaik buat Tottenham dan Man United."

Klopp turut mengesahkan Fabinho dan Joel Matip kembali cergas untuk kembali bersama skuad Liverpool selepas diketepikan sebelum ini ekoran kecederaan.