KUALA LUMPUR: Kuala Lumpur (KL) City memulakan era di bawah bimbingan Nenad Bacina dengan membelasah kelab tercorot Liga Super, Kelantan FC, 5-1 di Stadium KLFA, sebentar tadi.

Begitupun, rekod tidak menghalang The Red Warriors tampil lebih agresif untuk membuka tirai jaringan seawal minit ke-2.

Tersentap dengan gol tersebut, KL City mula menemui rentak dan hasilnya, Zhafri Yahya, dengan memukau untuk Johan Shahzidane bertindak mempertahankan kubu Kelantan.

Sekembalinya dalam babak kedua, anak buah Nenad Bacina itu tidak menunggu lama untuk melancarkan serangan awal bagi mengubah situasi perlawanan.

Bermula daripada sepakan penjuru, Romel Morales bijak memanfaatkan keadaan kucar-kacir dalam kawasan kotak penalti pelawat untuk KL City 2-1 di depan.

Morales sekali lagi menjadi duri dalam daging buat Kelantan dan kali ini melalui sentuhan mudah di hadapan pintu gol pada minit ke-64 untuk The City Boys menggandakan kelebihan.

Gol keempat hadir menerusi sentuhan J. Partiban di sebalik Johan menyelamatkan rembatan pertama tetapi gagal mematahkan tindakan susulannya.

Morales melengkapkan hatriknya untuk memastikan kedudukan 5-1 bagi membantu KL City kembali menemui kemenangan berturut-turut.