LIVERPOOL 'sedang mempertimbangkan tawaran untuk Son Heung-min musim panas ini' sekiranya Tottenham tidak layak ke Liga Juara-Juara.

Jurgen Klopp dilaporkan telah mengenal pasti penyerang Spurs itu sebagai pengganti berpotensi untuk Sadio Mane atau Mohamed Salah jika mereka meninggalkan Anfield.

Menurut Football.London, Liverpool bersedia untuk menguji keazaman Spurs dengan tawaran besar untuk Son sekiranya mereka tidak menamatkan saingan di empat teratas.

Bagaimanapun, selepas 23 gol membenarkan Son memenanginya Kasut Emas -- bersama Salah -- dan membantu Spurs ke saingan teratas Eropah, Liverpool menamatkan minat mereka.

Tidak ada jaminan bahawa Son, 29, mahu menukar London utara dengan Merseyside atau malah Spurs akan melayan tawaran Liverpool.

Dia juga menandatangani pelanjutan kontrak sehingga 2025 pada tahun lepas, bermakna pengerusi Spurs, Daniel Levy, akan menuntut yuran perpindahan tertinggi untuknya.

Son menjaringkan gol di tempat sendiri dan di tempat lawan ketika menentang Liverpool musim lalu dan menjalinkan hubungan rapat dengan pengendali dari Itali, Antonio Conte, yang komited untuk membawa kelab itu kembali ke Liga Juara-Juara musim depan.

Pemain Korea Selatan itu juga melakukan sembilan bantuan semasa kempen 2021-22, menjalin hubungan yang kuat dengan Harry Kane dalam serangan.

*Artikel asal disiarkan di Stadium Astro